Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 28. august 2013

Sunn og god brokkolisalat!

For en stund siden laget kjøkkensjefen vår på jobb en aldeles herlig brokkolisalat. Jeg tror det må være noe av det beste jeg har smakt. Så da måtte jeg jo selvfølgelig rett hjem og prøve selv.
Oppskriften finner du her på
Blogg Sunnhet fra Tine Meierier,
eller nederst i innlegget som jeg
laget den.

Jeg gjorde nemlig en bitteliten vri på den ved å tilsette stekt, oppskåret kyllingkjøtt. Da blir den litt mer middagsaktig og fremdeles like sunn :) Hvitløksbaguetter smaker himmelsk til denne salaten.



 BROKKOLISALAT MED KYLLING

450 gr. brokkoli i små buketter
125 gr. bacon
3 dl. lett Creme Fraich
2 kyllingfileter
2 ss. finhakket rødløk
60 gr. solsikkekjerner
100 gr. rosiner ( ca. 1,5 dl.)
1 ts. balsamicoeddik
1 ts. friskpresset sitronsaft
1 ts. sukker (kan sløyfes)
1/4 ts. salt

Brokkoli kuttes i små buketter.
Steik bacon og la fettet renne av på kjøkkenpapir.
Del opp kyllingfiletene og steik dem i små biter.
Finhakk løken og bland med Creme Fraich og de andre ingrediensene.
Tilsett brokkolibukettene.
Pynt med bacon på toppen.

~ Lykke til og velbekomme ~
Anette

8 kommentarer:

  1. Det så kjempegodt ut! Takk for oppskrift, dette skal prøves en dag :)

    SvarSlett
  2. mmmm, dette så godt ut :o) Har brukt å kjøpe brokkolisalat i ferskvaren på Meny, men dette ser jo egentlig veldig greit ut å lage selv :o) Herlig kveld ønsker jeg deg!

    SvarSlett
  3. Det såg kjempegodt ut. Og for ein flott terasse du har fått deg. Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Hmm, det såg ut som ein rett eg har lyst til å prøve. Såg god ut! Takk for koseleg kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  5. Den ser og høres god ut :) Mann min er kjempeglad i broccoli så denne må prøves :)

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett
  6. Virkelig en delikat rett som jeg sannelig må prøve..

    SvarSlett
  7. Går det greit å lage den klar dagen før?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg nok. Kan jo kanskje tilsette solsikkekjernene samme dag, så blir de ikke så myke... Uansett, jeg har spiste restene dagen etter og synes det smaker like godt :)
      Hilsen Anette

      Slett