Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

lørdag 12. august 2017

Norge på langs!

I sommer har jeg gjort det jeg har drømt om i mange år. Jeg har reist langs vår vakre kyst fra Bergen til Kirkenes og tilbake igjen.  I 12 dager var min mor og jeg ombord i MS Lofoten og bare koste oss og ble bortskjemt av et fantastisk mannskap.

MS Lofoten bygget i 1964. Alt autentisk ombord og flott vedlikeholdt.


Avgang fra Bergen  30.06.2017











Kjeungskjær fyr. Tenk her bodde en familie med barn og lærer. Står respekt av det


 Vakre Svolvær, her vil jeg tilbake en gang.

Litt tid til et landbesøk ble det også i Svolvær....

.. og en liten fjelltur. Vestvågøy langt der bak.

 Alltid noe vakkert å hvile øynene på. Ikke langt fra Finnsnes

 Vakre Ildtopper pyntet opp ombord.


Tid til besøk hos en samisk familie ble det da vi kom til Kjøllefjord. 








 Hammerfest


 Midnattssol i Tromsø.

 Akkurat reist fra Øksfjord.

 Ikke langt fra Øksfjord her heller.


Kreativitet i  Stokmarknes, dette må jeg prøve meg på en gang. Synes den var utrolig tøff :)









                                          Stokkmarknes


 Torghatten.

 Flott detalj på båten :)

12 dager er lenge å være i ro på en båt, må innrømme at jeg tenkte litt på det før turen. Men det var faktisk herlig å koble ut hverdagslivet hjemme og bare leve litt langsomt. Mulighetene for turer på land var mange, men plukket bare ut noen av dem. Et par små fjellturer, en fantastisk midnattskonsert i Tromsø og et besøk hos en samisk familie på Finnmarksvidda ble flotte avbrekk. 

Og så fikk jeg jo produsert litt også..

To små kjøkkenhåndklær, mange lapper til et påbegynt sengeteppe og en feelgood bok :)

Til dere som tenker at Hurtigruta må prøves en gang: gjør det gjerne på MS Lofoten. En liten båt som gjør at det ikke blir så upersonlig. Det var lett å komme i kontakt med folk, møtte masse glade strikkedamer. Og faktisk også en strikkeglad mann.
Anbefales på det varmeste! :)

Klem fra Anette


5 kommentarer:

  1. Så kjekt at du er tilbake :) Har vore innom bloggen din av og til og sett etter deg. Høyrest ut som du har vore på ein super tur. God helg.

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du har vært innom her, snart to år siden jeg laget innlegg. Inspirasjonen og overskuddet har hatt en lang ferie. Men nå tror jeg det kommer litt flere innlegg. Har nye og kjekke prosjekter på gang :)
    God helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Hei! Sååå moro at du er her igjen!:)
    Kjempeflotte bilder du har tatt fra båtlivet:) Mine svigerforeldre tok
    turen i fjor fra Bergen og til topps...men de tok fly hjem igjen til
    Kristiansand:)
    Utrolig opplevelse så dette frister:)
    Ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  4. Hei Anette, så fint å lese deg igjen :-))) Hei, hei
    Deilige tur du har hatt. Turen er på min ønskeliste Bergen - Kirkenes - 12 dager...
    jeg har i gang kautokeino-vott... i alle fall :-))
    Tusen takk for vakre bilder... så deilig å se. Takk deg.
    God søndag. Hilsener og klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Jeg har også savna deg på bloggen. Dette har sikkert vært en herlig tur. Vi reiste fra Bergen til Kirkenes for tre år siden, og jeg har en tur fra Kirkenes og sørover til gode til neste år. Vi reiste med Midnatsol og likte sen båten veldig god. Takk for hilsen på bloggen min!

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett