Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 15. april 2015

Gjenbruk igjen!

På kjøkkenet har jeg en liten krok som ikke er brukende til så mye mer enn å samle rot. De flotte krukkene som jeg har arvet etter oldemor sto litt utsatt til her. Jeg fant ut at disse måtte litt opp på veggen.

På en gjenbruksbutikk fant jeg en hylle i heltre furu som passet godt på mål og som kun kosten kr. 40,-. Den ble vasket med salmiakk, pusset, grunnet og malt hvit. Malingen sto i kjelleren, så det var bare å sette i gang. 

Plassert på veggen har den fått oldemors krukker og jeg er trygg for at de ikke blir knust av meg selv eller ivrige barnehender. Og så ble det plutselig ryddig i kroken min :)

I tillegg har jeg montert 5 små hvite kroker under. Der har jeg planer om å henge litt forskjellig til pynt, men det får jeg vise fram litt etterhvert.

Ha en fin kveld alle sammen!
Anette

5 kommentarer:

  1. Hvor smart! Den hylla ble prikken over ièn med de flotte krukkene på. Nå står de trygt og klart til bruk formoder jeg!
    Man kan finne mye fint som er godt egnet til gjenbruk. Jeg minner meg selv på om det nattbordet som jeg skulle pusse i fjor og male, tror du ikke at jeg klarte å glemme det? Nå ble jeg sannelig påminnet.

    Ha en riktig god natt, og takk for kommentaren hos meg!

    Klem fra Eva i nord.

    SvarSlett
  2. Fint å få krukkene opp på veggen! Jeg blir stadig vekk imponert over opp-pusssing og gjenbruk, men er ikke særlig god på det selv. Godt jobba, og ei super løsning for en billig penge.

    God torsdag i Haugesund! Her er det grått, vått og kaldt i øyeblikket.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Nydelige krukker, så fint det er hos deg! Ha en koselig helg!

    SvarSlett
  4. Så koseleg kroken blei, og så nydelege krukker. God helg :)

    SvarSlett
  5. Heihei:) takk for hyggelig kommentar:) kaninen er håndsydd, så det klarer du:) ligger lenk til der jeg kjøpte den i et tidligere innlegg om kaninen:) klem

    SvarSlett