Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

mandag 8. april 2013

Barneskjerf av brodèrgarn!

Da aprilhøna trengte fint brodergarn til markeringene, måtte jeg lete fram lageret mitt av sygarn. I tillegg til en masse moulinegarn, (som skal brukes til stor påskemiddagsduk)  fant jeg også rester av ullgarn som jeg har brukt til brodering. Mye av dette garnet har jeg hatt siden jeg var ganske ung. Før sydde jeg både puter og bilder og jeg har (heldigvis) aldri hatt hjerte til å kaste restegarnet.
Her er bare et lite utvalg av det jeg fant.
Dette kan jeg jo sikkert bruke til noe, tenkte jeg da. Et skjerf til Tuva på 1 1/2 år må det bli. Disse herlige og gyldne jordfargene er helt hennes farger. Så da ble det et skjerf....
Mønsteret er havskum, lett å strikke og dekorativt å se på. Jeg har valgt å skifte fargene på vrangen for å få en ekstra markering av fargeskiftet på retten.
Nå har jeg brukt opp en tredjedel av dette restegarnet. Så får vi se om det blir flere skjerf eller om det blir noe helt annet. Fikk forresten akkurat en idè til noe helt annet.......:)

Fin mandagskveld til alle!
Anette

8 kommentarer:

  1. Så smart! Skjerfet ble kjempefint! Det er vel flere som har lager av brodergarn.... Takk for godt tips!

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  2. Fint skjerf! Ser artig ut med det mønsteret, tror jeg må lære meg havskum-strikk jeg også!

    SvarSlett
  3. Skjerfet er veldig pen.
    Fargene du har fantastisk utvalgt.
    Det er herlig å strikke med mange farger.
    Brodergarn er riktig god til vår sikker... fin idè.
    Ha en storfin uke Anette.
    Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  4. For ein smart bruk av restar. Og sjalet blei så nydeleg :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :-)
    For en god ide, skjerfet ble jo bare knall fint.
    Hmmmmmmmmm jeg har en haug med brodergarn, hmmmm du frister :-)
    Ha en riktig fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flink du er :) og smart måte å bruke opp restegarn på !Havskum...bare navnet er fint :)

    Ønsker deg en nydelig dag

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Så lurt,,,tenker liksom ikke på dette som strikkegarn,,,,har endel liggende etter min mor, hun broderte mye,. Må jo være fint å hekle av også,,,,
    Ha en fin kveld.
    Anne

    SvarSlett
  8. For et lekkert skjerf! Og så lurt å bruke det fine broderigarnet til noe slikt da! Jeg har også et lite lager, for det er jo fint til å kastes. Tusen takk for at du igjen spor etter deg i bloggen min, for da fant jeg bloggen din. Du har veldig mye fint og variert, og det liker jeg:) Så nå er jeg din nye følger. Riktig god helg til deg:)

    SvarSlett