Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

tirsdag 22. januar 2013

Klar for spennende ferie :)

Så var første ferieuke i april i boks. 
Jeg får igjen oppfylt et av mine største ønsker, jeg får komme tilbake til Svalbard. Og det beste av alt, denne gangen får jeg opplevelsen sammen med min mann. 5 dager skal vi tilbringe sammen der.
I juli 2009 reiste jeg opp alene. Dette året fylte jeg 50 år. Fordi jeg nettopp var blitt alene, valgte jeg å avlyse 50 års festen og heller gjøre det jeg hadde drømt om hele mitt voksne liv. Nemlig å dra til Svalbard. Der møtte jeg en fantastisk gjeng med mennesker som jeg aldri hadde truffet før, og heller ikke har truffet igjen etterpå. Vi tilbrakte 2 fantastiske uker sammen. 8 dager bodde vi i telt, gikk på toppturer, var med på brevandring og opplevde Svalbards fantastiske natur og dyreverden. 
Nå får jeg muligheten til å komme tilbake for å oppleve Svalbard på en annen årstid. Jeg gleder meg helt vanvittig :)

Planen denne gangen er å være med på hundesledeturer, snøscooterturer og mye mer.

Det er bare et par dager siden turen ble bestilt, men jeg er allerede begynt forberedelsene på utstyrsfronten. Fordi jeg vet at det kan være utrolig kaldt har jeg strikket meg en tykk ullhue og jeg har kjøpt meg vann- og vindtette overtrekksvanter.Og kanskje må jeg strikke meg en tykk ullstilongs :) Heldigvis har jeg god tid på meg:)

Tror at denne skal holde hodet varmt :)

Gleder meg masse til å vise dere flotte bilder fra turen og fortelle om forhåpentligvis kjekke opplevelser :)
Ha en fin kveld, alle sammen.
Anette

PS! Bildene i headingen på bloggen er alle tatt på Svalbard på samme turen.

10 kommentarer:

  1. Hei;) Å så herlig;) Jeg drømmer også om Svalbard. Men nå har det seg slik at jeg er ei pyse når det gjelder å fly!!! Jo da jeg fly!! men....
    Gleder meg på dine vegne;))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Det kommer nok et fyldig innlegg etterpå, så får du heller kose deg med det :)
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett
  2. Hei , Anette !
    Dette høres kjekt, men kaldt ut. Du og din mann er noen tøffinger! Gleder meg i lag med dere !
    Flotte bilder fra siste tur. Herligt å få oppleve igjen, og nok et spesielt samhold på slike turer. God forberedelse, du er komt godt i gang! Kanskje dere ser isbjørn og.
    God natthilsen fra Reidun.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare så det er sagt; vi så både isbjørn, hvalross, polarrev og rein.Og masse sel. Det var bare helt fantastisk :)
      Ønsker deg en fin kveld, Reidun!
      Anette

      Slett
  3. Hei,,,,Da har du noe å glede deg til,,,jeg har aldri vært der før, men min mann var på Svalbard på en konferanse i fjor og var "helt i 100 " da han kom hjem.
    Når det gjelder hulheten i lyslykta blir den helt av seg selv,,,,på et døgn rekker ikke vannet å fryse helt igjennom,,,,så når du får hakket hull på isen øverst så heller du ut vannet i midten og det er fin plass til lyset. Det lønner seg å bruke kubbelys....telys blir for varmt under og smelter lyslykta under.
    Lykke til.
    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var greit å vite, det skal jeg jammen meg prøve. Takk for tipset :)
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett
  4. Så gøy Anette :-) Eg har og vært så heldig og fått oppleve Svalbard :-) Ser fram til å se og lese om turen deres :-)
    Hilsen Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer garantert et innlegg etter denne turen _)
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett
  5. Det er veldig interessant. Jeg kan tenke meg så utrolig imponerende opplevelser på øygruppe Svalbard. Jeg mener hvis du var 1 x der du må reise igjen... ubetinget og til alt helle du kan. Jeg ønsker dere hjertelig mange
    skjønn forhåndsglede til herlig reise og jeg er spennende på bildene.
    Jeg var i dag gå på ski i fantastisk natur og gleder meg også.
    Stor klem Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er lett å bli fasinert av denne øygruppen. For oss er det et eksotisk reisemål. Gleder meg til å dele opplevelsene med dere :)
      Ha en fin helg!
      Anette

      Slett