Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

søndag 27. januar 2013

Lyslykt!

En god søndagsformiddag har jeg brukt til å lage en lyslykt. Min første sådann. Har fått så mye inspirasjon av dere kreative bloggere der ute, så nå måtte jeg prøve selv. Jeg har brukt hampgarn som jeg kjøpte på Nille. Glasset har det vært duftlys i, kjøpt på Biltema. Har lagt opp antall luftmasker som passet rundt bunnen på glasset. Ellers har jeg brukt staver og har økt med èn stav for hver omgang. Øverst festet jeg det med gjennomsiktig dobbelsidig tape for at det ikke skal gli ned.

Sånn ble resultatet:

Ble rimelig bra fornøyd med denne. Kanskje litt mindre sløyfe neste gang :)

Ha en fin søndag!
Anette

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fine lyslykter! Artig med hampgarn!

    Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jeg har aldri brukt hampgarn før og håper jeg får tak i mer. Det gav et fint uttrykk!
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett
  2. Jeg liker lykta di! Artig med det garnet. Jeg har sett utallige lyslykter, men ikke laga en eneste en. Kanskje det blir nå?

    Ha en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig enkelt, gjort på et øyeblikk. Hampgarnet var litt hardt å jobbe med, så jeg kjente det litt i armen etterpå. Men pytt sann, det står jeg i :)
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett
  3. Hei Anette og tuuusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:)
    Wow!! for en nydelig lykt du har laget! Synes sløyfen ble prikken over i`n:)
    Jeg har laget en del lystrekk med hamptau...fant ut at om du bruker liten heklenål til det tykke "garnet" går det fortere og ingen vond arm:)
    Ha en nydelig kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tipset, det skal jeg prøve neste gang :) Har handlet inn masse hampgarn så det blir nok litt produksjon framover.
      Anette

      Slett
  4. Snyggt!och fin ide med hampagarn! / Annika

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Synes selv at det fikk et litt røft utseende med hampgarnet :)
      Ha en fin kveld!
      Anette

      Slett