Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

torsdag 31. januar 2013

Flere lykter!

Jeg ble visst bitt av basillen. Å lage lyslykter, eller trekk til glasser og krukker var utrolig gøy.  Jeg liker kjappe resultater, og dette gikk fort. Og så får jeg brukt opp restegarn. Det er ikke mye som skal til for å lage en sånn.


Denne har fått et litt loddent og søtt trekk som er satt på et lite syltetøyglass. Et silkebånd fant jeg også i restekassen min :)

Her er trekket laget av et sjøgrønt bomullsgarn (fargen lyger og viser mer blått). Et maritimt trekk hvor jeg har heklet inn perler med samme farge. Håper at de kommer til å glitre litt når jeg tenner lys :) Glasset er ikke så stort, ca 4 cm høyt.

Den siste jeg har laget i denne omgang er også laget av restgarn, Napoli exclusive. Et fargerikt trekk som viser godt igjen i hyllen min på arbeidsrommet. Nå finner jeg kjapt heklenålene mine når jeg trenger dem :) Glasset har det har vært barnemat i.

Det blir nok laget flere også, nå skal jeg først samle inn tomme glasser hos venner og kjente :)

Ha en fin kveld!
Anette


7 kommentarer:

  1. Nydelige lykter :-) kan bli hekta på sånt!

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte lystrekk, den med perler var spesielt fin og jeg håper perlene vil glitre for deg!
    Ha en fortsatt fin kveld...og helg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Du har ordbekreftelse på her inne, jeg vet ikke om du er klar over det?
    For å slå den av må du inn på innstillinger!
    Det er litt tungvint å kommentere når den er på!
    Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har jeg vært inne og forhåpentligvis fjernet ordbekreftelse. Har egentlig ikke reflektert over det og håper det blir enklere for dere å kommentere nå. Takk for tilbakemelding:)
      Anette

      Slett

  4. Nydelig og praktisk hekling til glasser i alle fasonger ! Må beundre deg , Anette,for alt du kommer på og får til! Min drøm er å lære hekling,det lille som er lært ,er nå utglemt. Må lære igjen, og fortsette til en kan bedre!
    Ønsker deg en god uke!
    Hilsen Reidun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ta med heklegarn og stikk innom, så tar vi en leksjon og en kopp kaffe. Da er det lært på et øyeblikk :)
      Ha en fin uke, du også!
      Klem fra meg

      Slett