Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

mandag 11. juni 2012

Snart ferie!

Det begynner å nærme seg tiden for ferie og rekreasjon og de fleste av oss drømmer om å gjøre andre ting enn å springe etter klokka. Den tiden vi vel alle ser fram til når det kjennes som om hverdagen tar kvelertak på oss. Vi drømmer oss vekk..... til fjellet, til syden eller førnøyelsesparker med ungene. Eller kanskje bare til hytta, vårt drømmeparadis på jord.
I år vil jeg prøve å kombinere litt. En lang og god fjelltur med telt, sovepose og kokeutstyr i Aurlandsdalen. Der har jeg aldri vært før, men har hørt at det skal være et vakker sted å gå . Gleder meg til det:=)
Ellers vil jeg være på hytta og nyte lange, lyse og deilige sommerdager. Dette drømmer jeg om......

Være ute på blikkstille hav......

Ligge i gresset og nyte sola......

Studere hytta fra uvante vinkler......

  Såvidt skimte porten fra mitt leie......

Undre meg over gresset som gror gjennom dørlemmen som tilfeldigvis havnet i gresset...... 

 Lukte på blomstene......

La mine arbeidshansker hvile......

Glede meg over villsauenes bedaglige hverdag....... 

  og humlens viktige arbeid i kjøkkenvinduet......  

Og når solen går ned vil jeg dele en flaske vin med min kjære......   

Ja, høres ikke dette fantastisk ut, så vet ikke jeg. Men det er ikke alltid at drømmen går i oppfyllelse. Gresset må klippes, bed lukes og regnet spør ikke om det passer meg at det kommer ned en tur. Men, men... jeg skal nyte det jeg kan. Og blir det ikke helt som jeg har planlagt, så har jeg tenkt å nyte det også:=)

Anette                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                                                                                    

2 kommentarer:

  1. Takk. Anette.! Du er så velsignet jordnær, får meg til å se,oppdage og tenke på det store i det små!
    God sommer og god ferie! Takk for laget i en fin kveld i Vikedal!Hilsen Reidun.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Reidun! Og takk for koselig kveld hos Dagny. Så kjekt at du liker det jeg skriver:=) Ønsker deg en flott sommer med små og store gode opplevelser!
      Klem fra meg

      Slett