Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

mandag 21. mai 2012

Min store fortvilelse!

I disse dager når sola skinner begynner de flittige naboene mine å pynte i hager og på terasser. Krukker og bed er nyplantet, terassegulvene skinner, plenen strutter av lysegrønn energi. En fryd for øye, rett og slett. Og så kikker jeg innom noen av de bloggene som jeg følger litt med på. Igjen, hva ser jeg? Jo, skrytealbum av velstelte hager og terasser, stemorsblomster og all slags kreative løsninger som gjør uteplassen til det mest trivelige stedet på jord.

Så går jeg ut på min egen terasse. Og blir rett og slett litt deprimert. Krukkene står akkurat slik de gjorde for to år siden, med ganske så døde planter i.  Må jo nevne av i fjor var det så mye kald nordaving at vi faktisk ikke brukte terassen i det hele tatt.
Eføyen vokser vilt og uhemmet inn gjennom leveggen.................

Malingen flasser av i store flak...................
                                                                                 
 Hva som befinner seg her? Ja, si det....................

Terassebeisen er ganske sliten......................                                                                                                                                                   
 Men...... hvis jeg bare ser det litt på avstand ser det ikke så helt gale ut.

Alt snakk om å ha fokus på de små og nære ting  kan en av og til bare glemme. Vi må se stort på det, så ser vi ikke de irriterende detaljene.
Når alt dette er sagt, så skal det også sies at min mann har gjort en kjempejobb i dag. Han har spylt og rengjort terassen. Og til høsten planlegger vi å rive den og bygge ny. Da skal den nok bli som en terasse fra hagemagasinene.... tror jeg:=)

Ha en fortreffelig tid framover på terasser og i hager, blandt vakre blomster og ugress!
Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar